Projekt "Lepsza edukacja w Gminie Jastków"
Numer Projektu: FELU.10.03-IZ-00-0187/23-00
Nazwa Programu: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Oś Priorytetowa: X Lepsza Edukacja
Działanie: 10.3 Kształcenie ogólne
Wartość Projektu: 2 838 416,09
Wydatki kwalifikowalne: 2 838 416,09;
Kwota dofinansowania: 2 539 866,09 zł w tym 2 412 653,68 ze środków UE.
Cel:
Celem głównym projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości programu rozwojowego obejmującego wsparcie uczniów w ramach zajęć wyrównawczych, rozwijających i terapeutycznych, nauczycieli w ramach szkoleń i studiów podyplomowych oraz doposażenie placówek i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnością w szkołach podstawowych w Jastkowie, Snopkowie, Tomaszowicach, Płouszowicach i Ożarowie. Wsparciem zostanie objętych 605 uczniów i 90 nauczycieli. Projekt ma na celu podniesienie jakości świadczonych usług oraz przygotowanie szkoły do prowadzenia edukacji włączającej, koncentrującej się na grupach, które najbardziej potrzebują wsparcia, z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD-univesal learning desing).
Zakres Projektu:
- Warsztaty dla uczniów: zajęcia rozwijające i wyrównawcze dla uczniów podnoszące ich kompetencje w zakresie przedmiotów takich jak: matematyka,j.polski, j. angielski, geografia;
- Warsztaty dla uczniów z robotyki i programowania, koła naukowe, koło żeglarskie, zajęcia medialne;
- Zajęcia dla uczniów: terapeutyczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, psychologiczno-pedagogiczne;
- Szkolny Ośrodek Kariery - zajęcia z doradztwa zawodowego, wyjazdy zawodoznawcze;
- Zatrudnienie asystenta dla uczniów o SPE (z zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi);
- Zajęcia dla nauczycieli: studia podyplomowe podnoszące kompetencje z zakresu integracji społecznej;
- Zajęcia dla nauczycieli: kursy zawodowe podnoszące kompetencje( Terapia ręki I i II stopnia, TUS I i II stopnia, Programowanie, Robotyka, Kurs Fotograficzny). Kursy zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą uzyskanie kwalifikacji;
- Zajęcia dla nauczycieli: szkolenia, warsztaty podnoszące kompetencje z zakresu mediacji szkolnej, zielonej transformacji, nagrywania, montażu filmów i obróbki zdjęć, warsztaty z zakresu stymulowania rozwoju ucznia. Szkolenia i warsztaty zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą uzyskanie kwalifikacji;
- Wyposażenie w materiały edukacyjne, biurowe, plastyczne;
- Wyposażenie w sprzęt elektroniczny oraz licencje i programy;
- Adaptacja sal do integracji sensorycznej;
- Wyjazdy edukacyjno- integracyjne.
Grupy docelowe:
Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych:
1) pięć Szkół Podstawowych , dla których organem prowadzącym jest Gmina Jastków:
a) SP im. Józefa Piłsudskiego w Jastkowie (SPJ)
b) SP im. Anny i Andrzeja Nowaków w Ożarowie (SPO)
c) SP im. Bolesława Prusa w Płouszowicach (SPP)
d) SP im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Snopkowie (SPS)
e) SP im. Jana Pawła II w Tomaszowicach.(SPT)
2) Uczniowie uczęszczający do ww. szkół w łącznej liczbie 605 uczniów (286 K, 319M), w tym 37 OzN (15K, 22M), w tym:
a) SPJ: 190 (91K, 99 M), w tym 11 OzN (5K, 6M)
b) SPO: 73 (32K, 41M), w tym 0 OzN
c) SPP: 88 (44K, 44 M), w tym 11 OzN (4K, 7M)
d) SPS: 155 (76K, 79M), w tym 4 OzN (2K, 2M)
e) SPT: 99 (43K, 56M), w tym 11 OzN (4K, 7M).
oraz nauczyciele zatrudnieni w ww. szkołach w łącznej liczbie 90 os. (84 K, 6M), w tym 1 OzN (1K):
a) SPJ: 29 (26K, 3M)
b) SPO: 14 (14K, 0M)
c) SPP: 18(17K, 1M)
d) SPS: 18 (18K, 0M)
e) SPT: 11 (9K, 2M).
Kluczowe wskaźniki projektu:
PRODUKTY:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 5
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 5
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 605 osoby
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 90 osób
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 158 osób
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 316 osób
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta – 3 osoby
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością – 5
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 5
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem świadczonym przez szkoły ćwiczeń – 90 osób
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 5
REZULTATY:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 575 osób
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu - 85 osób
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie– 38 osób
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Projekt „Lepsza edukacja w Gminie Jastków” w Szkole Podstawowej im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Snopkowie
- Projekt skierowany jest do uczniów klas 1- 8 oraz nauczycieli.
- Projekt realizowany jest w latach: 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026.
- Zakłada się, że z form wsparcia skorzysta minimum 155 uczniów oraz 18 nauczycieli,
- Uczniowie mogą wziąć udział w różnych rodzajach zajęć edukacyjnych oraz terapeutycznych (zajęcia logopedyczne, zajęcia z integracji sensorycznej, zajęcia emocjonalno- społeczne, zajęcia psychologiczno- pedagogiczne, zajęcia medialne, zajęcia koła żeglarskiego, zajęcia z robotyki, zajęcia z programowania, zajęcia wyrównawcze matematyczne, zajęcia wyrównawcze matematyczne Minecraft, zajęcia matematyczne dla uczniów uzdolnionych, zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego, zajęcia wyrównawcze z języka polskiego, Szkolny Ośrodek Karier).
- Zajęcia odbywają się w siedzibie szkoły. W ramach niektórych zajęć przewidziane są wyjazdy i warsztaty wyjazdowe:
a) Integracyjne Koło Żeglarskie- wyjazd do ośrodka MOZAIKA (przygotowanie do sezonu żeglarskiego), wyjazd na trzydniowy biwak,
b) zajęcia z programowania- wyjazd edukacyjny związany z tematyką zajęć w każdym roku szkolnym,
c) zajęcia medialne- wyjazd na dwudniowe warsztaty filmowe w każdym roku szkolnym,
d) Szkolny Ośrodek Kariery - wyjazd zawodoznawczy w każdym roku szkolnym, wyjazdy do firm zajmujących się inżynierią oprogramowania w dziedzinie motoryzacji, telekomunikacji, telemetrii, zdalnego zarządzania,inteligentnych budynków, itp.
6. W ramach projektu nauczyciele podniosą swoje kwalifikacje w następujących formach kształcenia zawodowego:
a) studia podyplomowe z integracji sensorycznej (1 osoba),
b) kurs kwalifikacyjny I i II stopnia treningu umiejętności społecznych (2 osoby),
c) mediacje szkolne (2 osoby),
d) nauczanie programowania i robotyki (3 osoby),
e) nagrywanie i montaż filmów i obróbka zdjęć (2 sooby),
f) szkolenie z zielonej transformacji (8 osób).
7. W ramach projektu zostanie w szkole zatrudniony asystent dla dwóch uczniów o specjalnych potrzebach.
8. W ramach wsparcia szkoła otrzyma liczne pomoce dydaktyczne, artykuły plastyczne i biurowe oraz multimedialne m. in. tablica multimedialna, aparat, kamera cyfrowa ze statywem, urządzenie wielofunkcyjne, laptopy, potrzebne oprogramowania, klocki lego do zajęć z robotyki, gilotyna do zdjęć, schodołazu gąsiennicowego, który przystosuje szkołę dla osób niepełnosprawnych.
9. Przygotowana i wyposażona zostanie sala do integracji sensorycznej.
Przewidywane efekty:
- dostosowanie budynków SP do potrzeb OzN w zależności od stwierdzonych na etapie diagnozy barier,
- doposażenie placówki w niezbędny sprzęt i wyposażenie do realizacji zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym m.in. programy multimedialne, wyposażenie sali lodopedycznej, wyposażenie sali integracji sensorycznej),
- zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- zwiększenie kompetencji oraz poziomu wiedzy uczniów, ograniczenie ich trudności zarówno edukacyjnych, jak i społęczno- emocjonalnych.
Zakres Projektu w Szkole Podstawowej im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Snopkowie:
- warsztaty dla uczniów: zajęcia rozwijające i wyrównawcze dla uczniów podnoszące ich kompetencje w zakresie takich przedmiotów, jak: matematyka, j.polski, j. angielski;
- warsztaty dla uczniów z robotyki i programowania, koło żeglarskie, zajęcia medialne;
- zajęcia dla uczniów: terapeutyczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, psychologiczno-pedagogiczne;
- Szkolny Ośrodek Kariery - zajęcia z doradztwa zawodowego, wyjazdy zawodoznawcze;
- zatrudnienie asystenta dla uczniów o SPE (z zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi);
- zajęcia dla nauczycieli: studia podyplomowe podnoszące kompetencje z zakresu integracji sensorycznej;
- zajęcia dla nauczycieli: kursy zawodowe podnoszące kompetencje( Terapia ręki I i II stopnia, TUS I i II stopnia, Programowanie, Robotyka, Kurs Fotograficzny). Kursy zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą uzyskanie kwalifikacji;
- zajęcia dla nauczycieli: szkolenia, warsztaty podnoszące kompetencje z zakresu mediacji szkolnej, zielonej transformacji, nagrywania, montażu filmów i obróbki zdjęć, warsztaty z zakresu stymulowania rozwoju ucznia. Szkolenia i warsztaty zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą uzyskanie kwalifikacji;
- wyposażenie w materiały edukacyjne, biurowe, plastyczne;
- wyposażenie w sprzęt elektroniczny oraz licencje i programy;
- adaptacja sal do integracji sensorycznej;
- wyjazdy edukacyjno- integracyjne.
Kluczowe wskaźniki projektu w Szkole Podstawowej im. J. I. Kraszewskiego w Snopkowie:
PRODUKTY:
- liczba uczniów objętych wsparciem – 155 osób,
- liczba przedstawicieli kadry szkoły objętych wsparciem – 18 osób,
- liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 75 osób,
- liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta – 3 osoby,
- liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie– 4 osoby.
Zajęcia prowadzone w ramach projektu
Zajęcia z integracji sensorycznej 1 gr. 1 godz. X max. 4 os. (klasy 4- 8) |
Olga Majchrzak |
Zajęcia z integracji sensorycznej 2 gr. 1 godz. max. 4 os. (klasy 1- 3) |
Agata Wróbel |
Zajęcia z integracji sensorycznej 3 gr. 1 godz. X max. 4 os. (klasy 1- 3) |
Agata Wróbel |
Zajęcia Logopedyczne 1 gr. 1 godz x max. 4 osoby |
Olga Majchrzak |
Zajęcia Logopedyczne 2 gr. 1 godz x max. 4 osoby |
Maria Jędrejek |
Zajęcia Logopedyczne 3 gr. 1 godz x max. 4 osoby |
Marta Duk |
Zajęcia Logopedyczne 4 gr. 1 godz x max. 4 osoby |
Marta Duk |
Zajęcia emocjonalno- społeczne 1 gr. 1 godz x 6 osób (klasy 1-3) |
Katarzyna Kosobucka |
Zajęcia emocjonalno- społeczne 2 gr. 1 godz x 6 osób (klasy 4-7) |
Katarzyna Golan |
Integracyjne koło żeglarskie 1 godz. X 6 osób (klasy4-6) |
Małgorzata Barycka |
Zajęcia z programowania 1 gr. 2 godz. x 8 osób (klasy 1-3) |
Barbara Sagan |
Zajęcia z programowania 2 gr. 2 godz. x 8 osób (klasy 1-3) |
Edyta Filipiak |
Zajęcia z robotyki 2 godz x 8 osób (klasy 4-8) |
Ilona Szymczyk |
Zajęcia medialne 1 godz. X 8 osób (klasy 4-7) |
Maria Jastrzębska- Szkutnik |
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego 1 gr. 1 godz. X 8 osób (klasy 1-3) |
Maja Kołodziej- Plak |
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego 2 gr. 1 godz. X 8 osób (klasy 1-3) |
Katarzyna Majewska |
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego 3 gr. 1 godz. X 8 osób (klasy 4-5) |
Katarzyna Majewska |
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego 4 gr. 1 godz. X 8 osób (klasy 6-7) |
Maja Kołodziej- Plak |
Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego 1 godz x 8 osób (klasy 5-6) |
Maria Jastrzębska- Szkutnik |
Zajęcia wyrównawcze z matematyki Minecraft 1 gr. 1 godz. X 8 osób (klasy 1-3) |
Monika Jarosz |
Zajęcia wyrównawcze z matematyki Minecraft 2 gr. 1 godz. X 8 osób (klasy 1-3) |
Monika Jarosz |
Zajęcia wyrównawcze matematyczne 1 godz. X 8 osób (klasy 4-5) |
Ilona Szymczyk |
Zajęcia matematyczne dla uczniów uzdolnionych 1 godz. X 8 osób (klasy 6-7) |
Zofia Ignaciuk |
Zajęcia psychologiczno- pedagogiczne Wg potrzeb max. 4 godz. na tydzień, klasy 1-8 Zajęcia indywidualne lub w grupie 2-3 uczniów |
Katarzyna Golan |
Szkolny Ośrodek Kariery- Zajęcia z doradztwa zawodowego Klasa 8 |
Małgorzata Barycka
|
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Załączniki: