Rekrutacja do projektu - dokumenty
ZARZĄDZENIE NR 27/2024 WÓJTA GMINY JASTKÓW z dnia 15.02.2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu rekrutacji do projektu „Lepsza edukacja w Gminie Jastków”
Na podstawie art. 30 ust. I i art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. 2023 poz. 40 ze zm.) w celu realizacji projektu „Lepsza edukacja w Gminie Jastków” umowa o dofinansowanie nr FELU .10.03 -1Z.00-0187/23-00 w ramach Działania 10.3 Kształcenie ogólne Priorytetu X Lepsza edukacja Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zarządzam co następuję:
§1
Ustala się Regulamin rekrutacji do projektu „Lepsza edukacja w Gminie Jastków” stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§2
Czas trwania rekrutacji od 16.02.2024 do 30.06.2026 r.
§3
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Edukacji Kultury Sportu i Spraw Społecznych.
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 27/2024 Wójta Gminy Jastków z dnia 15.02.2024
REGULAMIN REKRUTACJI DO PROJEKTU „Lepsza edukacja w Gminie Jastków” Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 , Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne.
§1
Informacje o Projekcie
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji do projektu pn. „Lepsza edukacja w Gminie Jastków” nr FELU. 10.03-lZ.00-0187/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne.
- Beneficjentem projektu jest Gmina Jastków z siedzibą w Panieńszczyzna, ul. Chmielowa 3, 21-002 Jastków
- Projekt realizowany jest na podstawie umowy nr FELU.10.03-lZ.00-0187/23 zawartej w dniu 29.01.2024 z Województwem Lubelskim — pełniącym rolę Instytucji Zarządzającej
- Okres realizacji projektu: od 2024-01-01 r. do 2026-06-30 r.
- Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego+.
- Ogólny nadzór nad realizacją Projektu oraz podejmowanie decyzji dotyczących realizacji Projektu pozostają w gestii Wójta Gminy Jastków
§ 2
Słownik pojęć
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia i skróty oznaczają:
- Beneficjent — Gmina Jastków;
- Beneficjent Ostateczny/Uczestnik - osoba zakwalifikowana zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie (uczeń/uczennica; nauczyciel/nauczycielka), bezpośrednio korzystająca z wdrażanej formy wsparcia w ramach Projektu;
- Biuro Projektu- Urząd Gminy Jastków;
- EFS+ - Europejski Fundusz Społeczny+;
- Forma wsparcia -
- Zadanie 1. Realizacja programu rozwojowego w SP Jastków (01.01.2024-30.06.2026)
- Zadanie 2Realizacja programu rozwojowego w SP Snopków (01.01.2024-30.06.2026)
- Zadanie 3 .Realizacja programu rozwojowego w SP Ożarów (01.01.2024-30.06.2026)
- Zadanie 4,Rea1izacja programu rozwojowego w SP Płouszowice (01.01.2024-30.06.2026)
- Zadanie 5.Realizacja programu rozwojowego w SP Tomaszowice (01.01.2024-30.06.2026)
- Projekt - projekt "Lepsza edukacja w Gminie Jastków" realizowany zgodnie z umową nr FELU.10.03 .IZ.00-01 87/23 zawartą w dniu 29.01.2024 z Województwem Lubelskim — pełniącym rolę Instytucji Zarządzającej;
- Realizator Projektu/Wnioskodawca— Gmina Jastków;
- Regulamin —regulamin rekrutacji do projektu „Lepsza edukacja w Gminie Jastków” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10,3 Kształcenie ogólne.
- strona internetowa projektu: www.jastkow.pl
- UP — uczestnik projektu;
- M — mężczyźni;
- K — kobiety;
- OZN — Osoby z niepełnosprawnością.
§ 3
Założenia projektu
- Celem głównego projektu (P) jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia poprzez realizację programu rozwojowego w pięciu szkołach podstawowych, których organem prowadzącym jest Gmina Jastków, dla 605UP (286 K, 319 M) w tym 37 OZN oraz 90 nauczycieli z wmienionych wyżej szkół (84 K, 6 M) w tym 1 OzN.
- Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych:
1) pięć Szkół Podstawowych (SP), dla których organem prowadzącym jest Gmina Jastków:
PSP w Jastkowie (SPJ)
PSI) w Snopkowie (SPS)
PSP w Ożarowie (SPO)
PSP w Płouszowicach (SPP)
PSP w Tomaszowicach (SPT)
2) Uczniów uczęszczający do ww. szkól w łącznej liczbie 605UP (286 K, 319 M) w tym 37 OzN (15K, 22M) w tym:
a) SPJ: 190 (91K,99M), w tym 11 OzN (5K, 6M),
b) SPS: 155 (76K,79M), w tym 4 OzN (2K, 2M),
c) SPO: 73 (32K, 41M) w tym 0 OzN (0K, 0M)
d) SPP: 88 (44K,44M), w tym 11 OZN (4K, 7M)
e) SPT: 99 (43K,56M), w tym 11 OzN (4K, 7M)
oraz 90 nauczycieli z ww. szkół (84 K, 6M) w tym I OZN (1 K):
a) SPJ: 29 (26K, 3M),
b) SPS: 18 (18K, 0M),
c) SPO: 14 (14 K, 0M)
d) SPP: 18 (17K, 1M),
e) SPT: 11 (9K, 2M).
§ 4
Rekrutacja uczestników Projektu
- Rekrutacja prowadzona będzie wśród uczestników projektu opisanych w §3 zgłaszających chęć uczestnictwa w Projekcie i spełniających kryteria rekrutacji określone w § 5.
- Rekrutację prowadzić będzie w każdej szkole odrębna Komisja rekrutacyjna.
- Regulamin Komisji rekrutacyjnej stanowi zał. nr 4 do niniejszego Regulaminu.
- Rekrutacja prowadzona będzie przez Komisję rekrutacyjną w składzie: Koordynator, Dyrektor (Z-ca Dyrektora, Koordynator szkolny) plus 2 nauczycieli na podstawie dokumentów rekrutacyjnych i dokumentów dodatkowych (orzeczenia, zaświadczenia, opinie itp.) z poszanowaniem zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
- W każdej szkole przeprowadzona zostanie kampania informacyjno-promocyjna. Spotkania informacyjne na temat projektu będą odbywały się w klasach, w których uczniowie się uczą, tak aby dotrzeć z informacją do każdej osoby, która będzie kwalifikowała się do udziału w projekcie.
- Informacja o rekrutacji będzie upowszechniona w szkołach na szkolnych tablicach ogłoszeń oraz na stronach internetowych szkół.
- Rekrutacja uczestników odbywać się będzie w terminach podanych w ogłoszeniu o naborze zgodnie z harmonogramem projektu.
- Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla uczestników wszystkich form wsparcia to:
1) formularz rekrutacyjny
- dla uczniów (zał. nr 1a),
- dla nauczycieli (zał. nr 1b),
2) oświadczenie o spełnianiu kryteriów formalnych
- dla uczniów (zał. nr 2a),
- dla nauczycieli (zał. nr 2b),
3) oświadczenie uczestnika projektu (zał. nr 3).
9.Dokumenty, o których mowa w pkt. 8 muszą zostać podpisane przez rodzica/opiekuna prawnego uczestnika.
10. Dokumenty rekrutacyjne dostępne są: na stronach intemetowych szkół biorących uział w projekcie, na stronie internetowej Projektu, w pomieszczeniu wyznaczonym przez Dyrektora Szkoły (u Koordynatora szkolnego i Sekretariacie) oraz w Biurze Projektu prowadzonym przez Beneficjenta.
11. Składanie dokumentów prowadzone będzie w każdej szkole przez Koordynatora szkolnego.
12. Sporządzone zostaną listy uczestników zajęć oraz listy rezerwowe. Listy będą zatwierdzane przez Komisję rekrutacyjną.
13. Wszystkie osoby, które złożą dokumenty rekrutacyjne zostaną powiadomione o wynikach rekrutacji ustnie w szkole przez poszczególnych Koordynatorów szkolnych.
14. Osoby z list rezerwowych będą kwalifikowane do zajęć pozalekcyjnych w przypadku skreślenia z listy podstawowej uczestników projektu według kolejności umieszczenia na liście rezerwowej, jednak tylko wówczas jeśli dane wsparcie zostanie przerwane w takim momencie, gdy będzie możliwe osiągnięcie efektów przez kolejnego uczestnika. Decyzja o możliwościach osiągnięcia tych efektów będzie podejmowana przez Zespół projektowy po zapoznaniu się z opinią Koordynatora szkolnego, osoby/podmiotu prowadzącego zajęcia /danego pracodawcy.
15. Skreślenie z listy uczestników zajęć następuje w przypadku:
a) opuszczenia przez zakwalifikowanego uczestnika powyżej 20% zajęć pozalekcyjnych,
b) przerwania przez zakwalifikowanego uczestnika udziału w projekcie,
c) w przypadku innych losowych wydarzeń.
16. Komisja rekrutacyjna w danej szkole, objętej wsparciem, po przeprowadzonej rekrutacji zobowiązana jest do sporządzenia Protokołu z rekrutacji.
17. W każdej szkole odbędzie się spotkanie Dyrektora, Koordynatora szkolnego oraz uczniów zakwalifikowanych do projektu inicjujące udział uczestników w wybranych formach wsparcia. Termin i miejsce spotkana wyznacza Dyrektor szkoły z zastrzeżeniem, że ww. termin nie może być późniejszy niż data rozpoczęcia piełwszej formy wsparcia w danej szkole.
§ 5
Kryteria rekrutacji uczniów premiujące
- w przypadku uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - do projektu zostaną zakwalifikowani priorytetowo zgłaszający się uczniowie z niepełnosprawnościami, z opinią, orzeczeniem PPP (na postawie odpowiednich dokumentów )
- zajęcia wyrównawcze - pierwszeństwo dla U posiadających opinię nauczyciela stwierdzającą znaczące braki z danej dziedziny,
- zajęcia dla U uzdolnionych — średnia ocen powyżej 4,0, lub ocena z danego przedmiotu bardzo dobry i wyżej (dane z formularza zgłoszeniowego zostaną zweryfikowane przez wychowawcę klasy potwierdzając to podpisem)
Komisja Rekliltacyjna na podstawie formularza rekrutacyjnego przedłożonych przez nauczyciela oceni potrzebę udziału w projekcie przez poszczególne osoby przy uwzględnieniu zakresu obowiązków edukacyjnych nauczyciela i przydatności wsparcia w nauczaniu danego przedmiotu.
§ 6
Prawa i obowiązki uczestników projektu
- Udział w projekcie jest dla uczniów bezpłatny, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Projektodawca zapewnia uczestnikom na potrzeby realizacji zajęć pomoce dydaktyczne.
- Każdy uczestnik ma prawo:
- zapoznać się z programem oraz wymogami każdej wybranej przez uczestnika formy wsparcia,
- wyboru oferty zgodnej z indywidualnymi potrzebami rozwojowym i edukacyjnymi oraz możliwościami psychofizycznymi,
- korzystania z pomocy dydaktycznych wykorzystywanych do zajęć, w których uczestniczy w ramach Projektu,
- uzyskiwania informacji zwrotnej na temat swoich postępów w trakcie realizacji danej formy wsparcia.
- regulamego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia, na które został zakwalifikowany oraz ukończenia wybranych form wsparcia,
- udziału w weryfikacji umiejętności i wiedzy (kompetencji lub kwalifikacji) zdobytych podczas uczestniczenia w wybranych formach wsparcia (testu/sprawdzianu/egzaminu zaplanowanego dla danej formy wsparcia),
- udziału w badaniach ankietowych przeprowadzanych w ramach projektu, zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu,
- do składania dodatkowych oświadczeń w trakcie realizacji projektu, niezbędnych do uczestnictwa w projekcie,
- do bieżącego informowania o zmianach danych zawartych w dokumentacji rekrutacyjnej, w tym w szczególności w danych teleadresowych,
- do zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a przystąpienie do procesu rekrutacji jest równoznaczne z zaakceptowaniem i przestrzeganiem przedmiotowego Regulaminu.
Przepisy końcowe
1. Nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją projektu sprawował będzie Koordynator projektu przy współpracy Koordynatorów szkolnych i Dyrektorów szkół.
2. Projektodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie.
3. Wszelkie zmiany wymagają fołmy pisemnej,
4. Regulamin obowiązuje w okresie realizacji wszystkich form wsparcia skierowanych do UP w ramach realizacji projektu „Lepsza edukacja w Gminie Jastków”.
5. W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyzje podejmuje Koordynator Projektu.
Załączniki:
I a Formularz rekrutacyjny dla ucznia
1 b — Formularz rekrutacyjny dla nauczyciela
2a — Oświadczenie o spełnianiu kryteriów formalnych dla ucznia
2b - Oświadczenie o spełnianiu kłyteriów formalnych dla nauczyciela
3 - Oświadczenie uczestnika projektu
4 - Regulamin komisji rekrutacyjnej
Załącznik nr 4 do Regulaminu rekrutacji do projektu "Lepsza edukacja w Gminie Jastków"
Regulamin Komisji Rekrutacyjnej działającej w ramach projektu „Lepsza edukacja w Gminie Jastków”
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy Regulamin określa warunki oraz sposób pracy Komisji Rekrutacyjnej, której zasadniczym celem działania jest weryfikacja zgłoszeń osób ubiegających się o udział w projekcie „Lepsza edukacja w Gminie Jastków” nr FELU.10.03-IZ.00-0187/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
Beneficjent – Gmina Jastków;
Beneficjent Ostateczny/Uczestnik - osoba zakwalifikowana zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie (uczeń/uczennica; nauczyciel/nauczycielka), bezpośrednio korzystająca z wdrażanej formy wsparcia w ramach Projektu;
Biuro Projektu- Urząd Gminy Jastków ;
EFS+ - Europejski Fundusz Społeczny+;
Uczestnik Projektu – należy przez to rozumieć osobę zakwalifikowaną do uczestnictwa w projekcie, korzystającą ze wsparcia oferowanego w ramach projektu.
Ubiegającym się – należy rozumieć przez to osobę, która zadeklarowała chęć udziału w projekcie poprzez złożenie odpowiedniego formularza zgłoszeniowego, jednak nie została jeszcze zakwalifikowana do udziału w nim.
II. Zasady pracy Komisji
§ 3
Komisja rekrutacyjna pracuje w składzie: Dyrektor lub Z-ca Dyrektora, Koordynator Szkolny i 2 nauczycieli. Przewodniczącym Komisji rekrutacyjnej jest Dyrektor szkoły lub Z-ca Dyrektora.
§ 4
- Przewodniczący reprezentuje Komisję na zewnątrz i przewodzi jej pracom. W sytuacjach spornych decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
- Przewodniczący Komisji odpowiedzialny jest za zapewnienie przejrzystości i bezstronności prac Komisji.
III. Ocena formularzy zgłoszeniowych i wybór Beneficjentów Ostatecznych.
§ 5
- Proces oceny zgłoszeń wnioskodawców przez Komisję przebiega dwuetapowo:
a) ocena formalna – czy zgłoszenie dokonane zostało na właściwym formularzu rekrutacyjnym, we właściwym miejscu i terminie. Sprawdzenie prawidłowości wypełnienia formularza oraz kompletności i autentyczności poświadczeń spełniania kryteriów,
b) ocena merytoryczna - weryfikacja zgłoszeń do projektu pod kątem kryteriów ustalonych w § 4 i § 5 Regulaminu rekrutacji do projektu „Lepsza edukacja w Gminie Jastków”
2. Do oceny merytorycznej zostaną przekazane tylko kompletne Formularze rekrutacyjne.
3. Członkowie Komisji dokonują ostatecznej oceny wniosków.
§ 6
W przypadku stwierdzenia błędów w Formularzu lub braku wymaganych załączników Komisja wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia dokumentacji w terminie 3 dni od daty jego złożenia. Po upływie tego terminu wniosek zostaje odrzucony.
§ 7
Na posiedzeniu Komisji Rekrutacyjnej podjęta zostaje decyzja o zakwalifikowaniu osób ubiegających się do udziału w projekcie (lista podstawowa i lista rezerwowa) oraz nie zakwalifikowaniu osób nie spełniających kryteriów uczestnictwa. Protokół z posiedzenia podpisują członkowie Komisji.
IV. Postanowienia końcowe
§ 8
- Beneficjent zastrzega sobie prawo do zmiany zapisów w treści niniejszego Regulaminu.
- O wszelkich wprowadzonych zmianach będzie niezwłocznie informować Beneficjentów Ostatecznych.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Załączniki:
Regulamin rekrutacji do projektu (wszyskie załączniki)
Formularz rekrutacyjny - załącznik nr 1a
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów formalnych - załącznik nr 2a